Onderwijs aan boord

Een maand voor vertrek zal ik beginnen om samen met mijn docenten een plan van aanpak te maken. op 6 dagen in de week zal ik hier 3-4 uur in zelfstudie aan werken.Het docententeam aan boord zal mij hierin begeleiden. Iedere leerling krijgt een eigen mentor toegewezen. Wekelijks zal ik hiermee mijn persoonlijke leerdoelen en de voortgang van de studie bespreken. Heeft een leerling moeite met zelfstandig leren, dan kan de mentor in overleg een gestructureerde dag planning maken. Op deze manier loopt een leerling geen achterstand op.

 

Verder zullen er naast de 3-4 uur zelfstudie ook centrale lessen zijn, die gekoppeld worden aan het leven aan boord. Denk hierbij aan navigatie, krachten die spelen bij het zeilen, meteorologie, de samenstelling van het zeewater en de bestudering van het zeeleven. Deze lessen sluiten aan bij de vakken die leerlingen op school krijgen.

 

Aan boord zal ik ook toetsen maken. Deze toetsen worden in een dicht geniete envelop van te voren  meegegeven. Op zaterdagochtend is het toetsdag en worden de toetsen in 1 of 2 ruimtes afgenomen. Dit gebeurt uiteraard onder toezicht van docenten.

 

Op deze manier hoop ik door deze reis geen achterstanden op het gebied van school op te lopen.